Ik begeleid DT’s en MT’s in hun persoonlijke en zakelijke communicatie. Kritische reflectie, met als doel: begrip bij je collega’s vergroten en ruis voorkomen.
Dat is relevant binnen het team en voor de mensen die met de koers aan de slag moeten. Co-creatie en participatie zorgen voor hogere betrokkenheid en kwaliteit. Dat vertaalt zich door naar werkplezier en resultaat.
Wat je intern communiceert werkt altijd extern door. “Kijk, dit is onze visie en missie”, “Zet het maar op intranet” of “Stuur maar een mailtje naar alle medewerkers”.
Maar begrijpen medewerkers dan voldoende wat het management nou echt wil? Wat er exact van hun verwacht wordt? Vaak onvoldoende. Organiseer daarom interactie. Vraag om input en feedback. En vooral: doe er ook echt wat mee.
Interne communicatie is een hygiënefactor om extern de juiste dingen goed te kunnen doen. Ik adviseer je hoe je dit goed inricht en uitzet.
Heb je je interne communicatie op orde, dan kun je goed extern, ‘naar buiten’. En dan wil je natuurlijk weten of het jouw klant raakt.
E-nieuwsbrieven, socials of wat dan ook. Slimme content maakt dat je relevant bent en blijft; een wisselwerking tussen medewerkers en klanten. Je leert dit communicatiespel steeds beter spelen. Contentstrategie!