Michiel Kroes

Commercieel strateeg

Michiel heeft 20 jaar werkervaring aan klant- en bureauzijde, van Auping tot Univé. Hij ontwikkelde zich van communicatieadviseur en strategisch reclamemaker tot marketing- en salesmanager.

Ruime ervaring met reorganisaties, fusies en digitale transformaties heeft hem gevormd tot een commercieel ontwikkelaar en breed inzetbare professional. Om hiermee voor meerdere organisaties van waarde te kunnen zijn, begon hij eind 2019 als zelfstandig ondernemer met Klantkoers. Advies en management in marketing- & bedrijfsstrategie. Motto: Commerciële strategie in beweging zetten.


Michiel staat voor authenticiteit, gelijkwaardigheid en enthousiasme. Hij is een energiek ontwikkelaar, gedreven door commerciële, duurzame ontwikkeling en vitaliteit.

Ervaring in diverse bedrijfsstructuren en -culturen maakt dat zijn organisatiesensitiviteit sterk is ontwikkeld. Michiel werkt graag samen, gaat het gesprek aan, analyseert, adviseert en boekt resultaat. Ziet snel (klant)kansen en commercieel verbeterpotentieel en werpt een frisse blik op de zaak; a-typisch waar het kan. Altijd een gedegen commercieel strategisch advies voor de langere termijn, met haalbare creatieve oplossingen op de korte termijn.