1. Klantfocus aanscherpen

Waar wil je naartoe?

Stap 1: wij begeleiden en adviseren het management bij het bepalen of aanscherpen van de focus. Dat is meer dan een ‘visie’ op papier.

De focus bestaat uit de ambitie, het karakter, de kracht en betekenis van jouw organisatie, om gericht koers mee te kunnen zetten.

Na een strategiescan brengen we in een werksessie de focus aan voor jouw organisatie. Je krijgt hiermee het gezamenlijke doel helder voor het vizier, met de waarde die je levert. En voor wie. Het is de voedingsbodem voor je merk- en marketingstrategie.

Een slag dieper, vanuit de kracht, bepalen we de succesfactoren. De kapstok voor je strategische keuzes. Het is waarmee jij het verschil maakt, jouw onderscheidend vermogen.

Succesfactoren zijn de concrete knoppen waaraan je gaat draaien, om impact te hebben bij jouw klanten. Het kan bijvoorbeeld gaan om de prijs of kwaliteit van je product of dienst, je innovatieve vermogen, je unieke content, of je personele kracht. We benoemen welke het nu echt zijn, waarom, en we prioriteren ze.

Dit samen doen maakt goede ideeën, trots en energie los. Teamspirit en bevlogenheid. Daarom betrekken we je medewerkers hier nauw bij. Zij maken het verschil.

Wil je weten hoe Klantfocus aanscherpen exact in zijn werk gaat en wat het kost? Neem dan even contact op.